سرخط خبرها

ویدئو| تقدیر از دست‌اندرکاران رویداد استقبال از بهار ۱۴۰۲

استاندار خراسان رضوی در مراسم تقدیر از دست اندر کاران رویداد استقبال از بهار ۱۴۰۲ با تقدیر از عملکرد شهرداری مشهد گفت: بلوغ مدیریتی و نگاه تکلیفی به وظایف خود در بخش‌های مختلف درحال شکل‌گیری است که فرهنگ خدمت به زائران به عنوان افتخار و تکلیف است.
  • کد خبر: ۱۵۹۶۳۵
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶

به گزارش شهرآرانیوز، "یعقوب‌علی نظری" در مراسم تقدیر از دست اندرکاران استقبال از بهار ۱۴۰۲، تصریح کرد: امسال باتوجه حضور میلیونی زائران در مشهد نگران تغییر و تحولات شهرداری بودیم که چگونه مدیریت شود، اما با حضور آقای اصغری در صحنه و اعتقاد، پای کاری و همدلی ایشان و همه همکاران و شورای شهر خدمات در بخش‌های مختلف به نحو مطلوب انجام شد.

وی افزود: بلوغ مدیریتی و نگاه تکلیفی به وظایف خود در بخش‌های مختلف درحال شکل‌گیری است که فرهنگ خدمت به زائران به عنوان افتخار و تکلیف است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: خدمات شهری در شان زائران صورت گرفت و خوشبختانه هیچ مشکلی ایجاد نشد و شنیدیم از دیگران که احساس رضایت داشتند.

نظری ادامه داد: ما در مشهد نیازمند تحول هستیم و مکلفیم با ظرفیت و امکانات موجود با تلاش بیشتر و مدیریت دقیق‌تر حداکثر استفاده را برای خدمتگزاری حداکثری به زائران داشته باشیم.

وی اضافه کرد: همچنین چند اتفاق اساسی در موضوع زیارت و شهر مشهد باید رخ دهد تا ورود زائر به مشهد با سهولت، سرعت و ارزان انجام شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: مشکل اساسی در مشهد اسکان زائر است و نمی‌توانیم اسکان موقت و اضطراری را در دراز مدت ادامه دهیم از مشکلات اساسی در مشهد اقامتگاه زائران در لایه های مختلف است به نحوی که دسترسی به حرم در اسرع وقت انجام شود این امر نیازمند تحول است لذا ظرفیت اقامتی در مشهد باید فراهم شود. همچنین حمل و نقل مخصوص به زائران باید دستور کار قرار بگیرد. 

عملکرد شهرداری مشهد در استقبال از بهار ۱۴۰۲ حرفه‌ای بود

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار حرفه‌ای بود. "حسن موحدیان" در مراسم تقدیر از دست اندرکاران استقبال از بهار ۱۴۰۲، اظهار کرد: تقریبا یک ماه و نیم به عید تغییری در حوزه مدیریت شهری داشتیم و آقای اصغری با ایثارگری مسئولیت را در آخر سال قبول کردند و جا دارد صمیمانه از ایشان تشکر کنم.

وی افزود: نگرانی‌هایی وجود داشت که در پایان سال چه خواهد شد، اما به سرعت متوجه شدیم شهرداری سازمان حرفه‌ای شده یعنی با تغییر مدیریت کار‌ها به روال طبیعی به درستی انجام شد و متوجه شدیم شهرداری یادگیرنده و حرفه‌ای شده و امسال نسبت به سال گذشته کاهش هزینه و کاهش مصرف آب را داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: روشی که امسال در بحث فضای سبز در دستور کار قرار گرفت، کار ارزشمندی بود که جای تقدیر دارد؛ امسال هیچ زائری به سرپناه نماند که حاصل تلاش دسته جمعی بود؛ همه باید حامی زائر باشیم و در ایجاد اعتماد تلاش کردیم.

تعامل و همدلی کلیدواژه استقبال از بهار

سرپرست شهرداری مشهد گفت: در سال ۱۴۰۱، بودجه درآمدی ۱۱۲ درصدی محقق شد. "جواد اصغری" در مراسم تقدیر از دست اندرکاران استقبال از بهار ۱۴۰۲، افزود: اقدامات و اتفاقاتی خوبی از اول بهمن ۱۴۰۱ تا امروز که ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ است، رقم خورد، این فصل، فصل همدلی و همراهی بود و همه به جای رقابت در انجام فعالیت‌ها با یکدیگر رفاقت و همپوشانی داشتند این همدلی بین تمام ارکان و اعضا بود.

وی ادامه داد: همچنین از همه بزرگوارانی که در این مدت تلاش خستگی ناپذیری داشتند تشکر می‌کنم از همه مسئولان استانی و شهری و از نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر که با رهنمود‌های خود و توصیه پدرانه خیلی از موضوعات را تبیین کردند، قدرانی می‌کنم.

سرپرست شهرداری مشهد تصریح کرد: از استاندار مردمی که ریاست قرارگاه مرکزی خدمات سفر را بر عهده داشتند، فرماندار و معاون فرهنگی، زیارت و گردشگری استانداری و معاونان شهرداری که ۲۴ ساعته پای کار بودند، سپاسگزارم.

اصغری عنوان کرد: معاونت پشتیبانی و تامین کننده منابع کمتر در میدان دیده شدند، اما نقش کلیدی داشتند در این ٣ ماه شاهد اعمال تخفیف‌ها برای اخذ مجوز ساختمان بودیم و شهرداران علاوه بر پاسخگویی در سطح شهر مشغول خدمات رسانی بودند.

سرپرست شهرداری مشهد گفت: همچنین در معاونت شهرسازی نیز تلاش شد که هیچ خللی در پاسخگویی به مردم ایجاد نشود؛ در معاونت مالی و پشتیبانی امسال موفق شدیم بودجه درآمدی را ۱۱۲ درصد محقق کنیم. کمااینکه پشتیبانی لازم برای نیرو‌های اجرایی توسط معاونت انجام شد.

وی بیان کرد: تغییر عناوین عوارضی با حمایت معاونت مالی و پشتیبانی و اعضای شورای شهر در موعد مقرر به تصویب رسید و برای تایید به فرمانداری ارسال شد.

اصغری افزود: معاونت فرهنگی خوش درخشید، در ایام نوروز در ۳۳ پارک رویداد و جشن برگزار شد و با المان‌های نوروزی سطح شهر فضا ارایی شد، اکران بیلبورد و استرابود گوشه‌ای دیگر از اقدامات معاونت فرهنگی بود.

وی اضافه کرد: در حوزه معاونت برنامه ریزی علاوه بر اصلاح بودجه، بودجه ۱۴۰۲ تقدیم شورا شد و حتی در روز‌های تعطیل جلسات علنی داشتیم تا بودجه به زمان خود برسد و اقدام مبارکی بود.

اصغری افزود: اقدام قابل توجه دیگر معاونت برنامه ریزی تبدیل وضعیت ایثارگران بود که نزدیک به ۳ هزار نفر تبدیل وضع شدند و دغدغه بسیاری از جامعه هدف برطرف شد و مابقی در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ساعت ۲۳ شب ۲۸ اسفند معاونت اقتصادی خبر موفقیت دریافت اوراق مشارکت بافت فرسوده و قطار شهری از بانک مرکزی را داد و براساس اخرین گزارش در تملک، بودجه ۱۳۹ درصدی را محقق کردیم.

اصغری یادآور شد: در روز اول فروردین که لحظه سال تحویل بود و میزبان مهیمان ویژه شهر بودیم؛ خللی در فعالیت حمل و نقل عمومی برای مردم رخ نداد.

رضایت ۶۷.۸۲ درصدی شهروندان از اقدامات انجام شده در استقبال از بهار ۱۴۰۲

رییس ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت: شهروندان از اقدامات انجام شده در استقبال از بهار ۱۴۰۲، رضایت ۶۷.۸۲ درصدی داشته اند. "علی نجفی" در مراسم تقدیر از دست اندرکاران استقبال از بهار ۱۴۰۲، اظهار کرد: آنچه منجر شد همه در استقبال از بهار ۱۴۰۲ سر خود را بالا بگیرند همدلی حاکم در حوزه مدیریت استانی، شهرستان و شهری است.

وی افزود: برخی حوزه‌ها در راس بودند همچون حوزه فرهنگی و خدمات شهری و برخی در پس کار بودند که دیده نشد که از جمله آن می‌توان به معاونت‌های مالی و پشتیبانی، برنامه ریزی، بازرسی و اقتصادی اشاره کرد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: امسال به جهت اینکه توزیع عادلانه در شهر داشته باشیم، تمام معابر درجه بندی و توزیع امکانات بر این اساس بود.

نجفی عنوان کرد: در حوزه محیط زیست و خدمات شهری شاهد کاشت ۱۵ میلیون گل بودیم؛ المان گل در سال گذشته ۱۱۹۶ و امسال ۱۶۵۸ المان بود و در این زمینه ۴۰ درصد رشد داشته‌ایم.

وی ادامه داد: ۴٠ درصد المان‌ها در حاشیه شهر نصب شدند، در طراحی فضای سبز ۳میلیون کاشت گل کمتر کاشتیم و سطوح منظر شهری را با استفاده از خشک منظر طراحی کردیم.

رئیس ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد بیان کرد: همچنین ١٢١ میلیارد تومان کاهش در هزینه کاشت و نگهداری داشته ایم؛ پویش محله بهاری در هشت محله را اجرا کردیم، دو میلیون و ۱۱۱ متر طول جداول رنگ آمیزی شد که امسال نسبت به سال گذشته رنگ کمتری استفاده شد.

نجفی گفت: ۴١٧۵ سرویس بهداشتی، استقرار ۳۸ اکیپ راهنمای زائر و در بحث ایمنی شهری ۵۶۰ بازدید از مجموعه اقامتی و پارک‌های سطح شهر در این ایام مهیا شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: همچنین ایجاد زیرساخت در حوزه کلان شهری و استانی در تعامل با سایر حوزه‌ها و ایجاد ۵۲ سازه و محل برای تامین ارزاق عمومی از دیگر خدمات بود.

وی اضافه کرد: امسال ۱۶ هزار و ۹۰۰ جای پارک فراهم شد و ۲۵۰ دستگاه اتوبوس خدمات رایگان در روز اول عید ارایه کردند و سه هزار تاکسی شیفت بندی شد. همچنین بیش از ۳۱۲ هزار متر طول خط کشی محوری نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

نجفی افزود: برای اولین بار در کشور جشنواره نور در پارک کوهسنگی برگزار شد و از دیگر اقدامات می‌توان به جانمایی و نصب ۹۰ المان فرهنگی، اجرای هزار و ۳۰۰ برنامه هنری شامل سرود و تئاتر، استقرار اکیپ راهنمای زایر و مهیا کردن ۳۷ هزار نفر اسکان اشاره کرد.

وی اظهار کرد: در حوزه اطلاع‌رسانی نیز بیش از ۶۵ هزار تماس با سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ در ایام عید، تهیه و اکران پنج هزار و ۵۰۰ بنر اطلاع رسانی، هزار و ۵۴۵ متر مربع اکران شهری و ارسال ۴۲ هزار و ۲۷۵ پیامک اطلاع رسانی و هشدار از دیگر اقدامات انجام شده است.

رییس ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد عنوان کرد: میزان رضایت شهروندان از اقدامات انجام شده در سال جاری ۶۷.۸۲ درصد است و این درحالی است که این رقم در سال گذشته ۶۶.۷ درصد بوده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->